İş Etüdü

İş etüdü, iş süreçlerini analiz ederek verimliliği artırmayı ve maliyetleri düşürmeyi hedefler.

Eğitim

İş Etüdünün Stratejik Rolü

İş etüdü, kaynakların etkin kullanımını sağlayarak verimlilik ve maliyet avantajı sunar.

 
 
İş Etüdünün Temel Amaçları

İş etüdü, süreçleri iyileştirerek maliyetleri düşürmek, standartlaştırmayı sağlamak ve kaynakları en verimli şekilde kullanmayı hedefler.

Metot Etüdü ile Etkinlik Artışı

Metot etüdü, bir işin mevcut ve önerilen yöntemlerini sistematik olarak inceleyerek daha etkili ve ekonomik yollar geliştirir.

İş Ölçümü ve Verimlilik Araçları

İş ölçümü, bir işin yapılması için gereken zamanı belirlerken, iş standartlaştırma ve verimlilik değerlendirmeleri için temel sağlar.

İş Etüdü

İş Etüdü, belirli özelliklere sahip bir faaliyetin yürütülmesinde gerekli olan insan ve malzeme kaynaklarının mümkün olan en iyi şekilde kullanımını temin etmek için başvurulan metot etüdü ve iş ölçümü tekniklerinin içeren bir terim dir. Metot etüdü, daha kolay ve daha etken yöntemlerin geliştirilmesi, uygulanması ve maliyetlerin düşürülmesi amacıyla, bir işin yapılışındaki mevcut ve önerilen yolların dizgesel olarak kaydedilmesi ve eleştirilerek incelenmesidir. İş ölçümü ise kalifiye bir işçinin, belirli bir işi, belirli bir çalışma hızıyla (tempo) yapması için gereken zamanı belirlemek amacıyla çeşitli tekniklerin uygulanmasıdır.

İş etüdünün amaçları,

  • İşi yapmanın en ekonomik yolunu bulmak
  • Metot, malzeme ve araçları standart hale getirmek
  • Kalifiye bir çalışanın işi yapması için gerekli zamanı tespit etmek
  • Gereksiz faaliyetlerden (israflardan) kurtulmak
  • Gerekli faaliyetleri mümkün olan en ekonomik şekilde düzenlemek
  • Kaynaklardan yararlanma oranını artırmak
  • İş gücünü eğitmek
  • Çalışma koşullarını iyileştirmek şeklindedir.

İş etüdü eğitimi ile iş etüdü ve verimlilik kavramları, iş etüdünün yararları, verimlilik arttırma araçları, etkinlik ve etkililik kavramları aktarılmaktadır. İş standartlaştırma, envanter değerlendirme ve fiyatlandırma yapısının oluşturulmasına temel oluşturan iş etüdü eğitiminde, zaman etüdü, metot etüdü, iş ölçümü, iş örneklemesi ve verimlilik konuları ele alınmaktadır.

Eğitim

Yalın Dönüşüm Eğitim Modülleri

Başarıya ulaşmak için gerekli olan beceri ve bilgileri, stratejik eğitim çözümleriyle kazanabilirsiniz. Alanında uzman eğitmenlerle, kişisel ve profesyonel gelişiminizi hızla ileriye taşıyacak fırsatlar sunulmaktadır.

Yalın Yaklaşım

Yalın üretim, israfları azaltarak maliyetleri düşürür, verimliliği artırır ve sürekli iyileşmeyi sağlar.

Süreç Yaklaşımı ve Standardizasyon

Süreç yaklaşımı ve standardizasyon, verimliliği artırarak hataları en aza indirir ve sürekli iyileşmeyi sağlar.

İş Etüdü

İş etüdü, iş süreçlerini analiz ederek verimliliği artırmayı ve maliyetleri düşürmeyi hedefler.

Değer Akış Haritalama

Değer Akış Haritalama, süreçlerdeki değer yaratmayan adımları tespit ederek verimliliği artırmayı sağlar.

TPM - OEE

TPM ve OEE üretim verimliliğini ve ekipman performansını optimize etmeyi hedefler.

SMED

SMED üretim süreçlerinde kurulum sürelerini minimize etmeyi amaçlar.

FMEA

FMEA, potansiyel hata modlarını tespit edip riskleri minimize etmeyi hedefler.

Gemba - Kaizen

Gemba-Kaizen, iş yerinde sürekli iyileştirmeyi ve sorunları yerinde çözmeyi hedefleyen bir yaklaşımdır.

Jidoka, Poka Yoke

Jidoka ve Poka Yoke, hataları önlemek ve kaliteyi artırmak için otomatikleştirilmiş kontrol sistemleri kullanır.

İş İstasyonu Tasarımı, Ergonomi, 5S

İş istasyonu tasarımı, ergonomi ve 5S, verimliliği artırmak ve iş sağlığını iyileştirmeyi hedefler.

Yamazumi, Milk Run

Yamazumi ve Milk Run, üretim süreçlerinde verimliliği artırmak ve kaynakları optimize etmek için kullanılır.

Heijunka

Heijunka, üretim süreçlerinde dengeyi sağlamak ve talep dalgalanmalarını minimize etmek amacıyla kullanılır.

MRP, Kanban, Kapasite Planlama

MRP, Kanban ve Kapasite Planlama, üretim süreçlerini optimize etmek için kullanılan verimli planlama teknikleridir.

Enerji Verimliliği

Enerji verimliliği, enerji tüketimini azaltarak maliyetleri düşürmeyi ve çevresel etkiyi minimize etmeyi amaçlar.

Stratejik Performans Yönetimi

Stratejik performans yönetimi, hedeflere ulaşmak için organizasyonel performansı ölçüp geliştirir, stratejik başarıyı destekler.

Yetkinlik Yönetimi

Yetkinlik yönetimi, çalışanların beceri ve bilgi seviyelerini geliştirerek organizasyonel verimliliği artırmayı hedefler.

Liderlik

Liderlik, vizyon belirleyip, ekipleri motive ederek hedeflere ulaşmayı sağlayan bir beceridir.

Performans Görüşmesi ve Etkileme Teknikleri

Performans görüşmesi, çalışanların gelişimini değerlendirip, etkileme teknikleriyle motivasyon artırmayı sağlar.

Proses Denetimi

Proses denetimi, üretim ve hizmet süreçlerinin kalite, verimlilik ve standartlara uygunluğunu kontrol eder.

logo